Teknologien

Bygger du dit eget website? Husk denne tjekliste

Der er mange grunde til, at man ønsker at have sin egen hjemmeside. Måske har man planer om at erobre verden med sit nye, smarte produkt, som skal revolutionere vores liv. Mindre kan dog bestemt også gøre det – eksempelvis hvis du bare vil vise en potentiel arbejdsgiver, hvad du kan i forhold til design og opsætning af en hjemmeside. Sidst, men ikke mindst benytter mange danskere også hjemmesider til at alskens private formål – fx til slægtsdokumentering eller lignende. Uanset dine hensigter der er en række ting, du skal have styr på – især hvis du har et professionelt og kommercielt formål for øje. Vi har lavet en lille tjekliste, som du med fordel kan benytte dig af.

Er du professionel? Husk en god hosting

Starter vi ud i de mere professionelle regi, er det klart, at man ikke kan lade sig nøjes med det næstbedste. Hvis din hjemmeside ikke ser godt ud, kører hurtigt og er nem at navigere rundt på, hvorfor skulle dine kunder så vælge at købe hos dig, når de med to klik kan finde en hjemmeside, der bare spiller? Utallige undersøgelser har vist, at folk, der køber på nettet, simpelthen ikke orker at vente for længe på, at et website loader. Men hvor lang tid er der helt præcist tale om? 2 sekunder – herefter falder næsten 50 % fra ifølge disse undersøgelser. Det kan koste mange penge at sige farvel til ca. 50 % af sine potentielle kunder, og derfor er der altså god grund til at vælge en stabil og pålidelig udbyder af hosting. Til virksomheder, som har store ambitioner, kan vi i høj grad anbefale Hybrid Cloud Hosting fra Netgroup.dk, som virkelig vil sætte jeres hjemmeside på Danmarkskortet, når snakken falder på lynhurtige og stabile hjemmesider. Overvej, om det ikke er pengene værd – det mener vi helt bestemt, der er tilfældet.

Vælg et pålideligt CMS

Din hjemmeside er dit butiksvindue – det duer altså ikke, hvis det er rodet og uorganiseret. Det får dig til at fremstå uprofessionelt, og er der noget, kunder virkelig hader, så er det en uprofessionel udbyder, som ikke lader til at have styr på noget som helst. Du skal derfor nøje overveje, hvilket CMS, du mener, er det rette i forhold til jeres webshop/hjemmeside. I langt de fleste tilfælde vil de gængse udbydere såsom WordPress, Drupal, Umbraco eller Sitecore være nogle gode bud, men det er op til dig selv eller din webdesigner at træffe det rigtige valg, som både du og dine kunder bliver glade og tilfredse med. Vi anbefaler, at du sætter dig ned – eventuelt sammen med din webdesigner – og oplister fordele og ulemper ved de forskellige systemer, hvorefter I parrer disse med de krav og ønsker, I har til hjemmesiden. På denne måde kan I nemmere finde det ideelle match, hvor flest mulige af jeres ønsker bliver opfyldt. Det behøves ikke tage mere end en times tid, og det er som regel gratis. Tiden er rigtig godt givet ud.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *